CRONOGRAMA DE POSTAGENS


7E, 8 ANOS, 9 ANOS, 1A
6 ANOS e 7 ANOS
1B,1C,1D,1E,1F, 2 ANOS, 
3 ANOS
PORTUGUÊS, INGLÊS, ARTES, EDUCAÇÃO FÍSICA

SEGUNDAS-FEIRAS ÀS 10h00
PORTUGUÊS, INGLÊS, ARTES, EDUCAÇÃO FÍSICA

SEGUNDAS-FEIRAS ÀS 15h00
PORTUGUÊS, INGLÊS, ARTES

SEGUNDAS-FEIRAS ÀS 20h00
HISTÓRIA, GEOGRAFIA

TERÇAS-FEIRAS ÀS 10h00
HISTÓRIA, GEOGRAFIA

TERÇAS-FEIRAS ÀS 15h00
HISTÓRIA, GEOGRAFIA,FILOSOFI,SOCIOLOGIA 

TERÇAS-FEIRAS ÀS 20h00
MATEMÁTICA, CIÊNCIAS 

QUARTAS-FEIRAS ÀS 10h00
MATEMÁTICA, CIÊNCIAS 

QUARTAS-FEIRAS ÀS 15h00
MATEMÁTICA, FÍSICA, QUÍMICA, BIOLOGIA

QUARTAS-FEIRAS ÀS 20h00
PROJETO DE VIDA, TECNOLOGIA, ELETIVAS

QUINTAS-FEIRAS ÀS 10h00
PROJETO DE VIDA, TECNOLOGIA, ELETIVAS

QUINTAS-FEIRAS ÀS 15h00

PLANTÃO DE DÚVIDAS - TODAS AS MATÉRIAS E TURMAS: 
QUINTAS E SEXTAS-FEIRAS NO PERÍODO DE SUA AULA. LEMBRE-SE: PARA TER ACESSO AO CONTEÚDO DO PROFESSOR ACESSE (NO MENU ACIMA NEGRO) A MATÉRIA E A TURMA A QUAL FAZ PARTE


segunda-feira, 19 de outubro de 2020

Intertextualidade

 

PLANEJAMENTO SEMANAL  DE  ENSINO


PROFESSOR: Isabel Cristina da Silva

COMPONENTE CURRICULAR: Língua Inglesa

 ANO/SÉRIES(s):   2º ano  E e F

PERÍODO/SEMANA: DE  19 A 23/10/20

METODOLOGIA(S)/ RECURSOS

Através de pesquisa na internet o aluno traduzirá o texto no caderno (pode ser transcrito no Word) e responderá a atividade.

ORIENTAÇÃO(ES) DO PROFESSOR(A) AO ALUNO:

1º momento – 45 minutos: Copiar a atividade no caderno ou Word.

2º momento em 45 minutos: Traduzir o texto e responder aos questionamentos.

OBSERVAÇÕES:

Ø  E-MAIL: isabelcr@professor.educacao.sp.gov.br com identificação de turma e número.  Qualquer dúvida me procure por e-mail ou WhatsApp.

Ø  Não esqueça de chamar os colegas (via WhatsApp) para realizarem as atividades.

Ø  Não acumule atividades. Faça a entrega em tempo hábil para que eu possa corrigir e avaliar.

BONS ESTUDOS!!!!!!

One hot summer's day a hungry Fox saw some clusters of ripe grapes hanging from a vine. But the vine on which the grapes hung was too high for him to reach. Drawing back a few steps, he took a running leap at it, but he missed the bunch. Again, and again he tried, but in vain. At last, he had to give it up, and walked away with his nose in the air, saying, "They must be sour." It is easy to despise what you cannot get.

ACTIVITIES

1- The text is?

a) Comic strip b) Tale c) Fable d) Prayer

 

2- The finality is: a) Show mood. b) Show animals. c) Just be a simple storie. d) Show a moral lesson.

3- In the sentence:One hot summer's day a hungry Fox saw some clusters of ripe grapes hanging from a vine.” The underlined expression gives idea of:

a) Time. b) Addition. c) Fable. d) Opposition

4- In the text, the Fox finished:

a) Happy. b) Sad. c) Scorned. d) Laughing.

 5- In the sentence: “But the vine on which the grapes hung was too high for him to reach.” The underlined word refers to:

 a) The fox. b) The grapes. c) The vine. d) The but.

 6- The characteristic of this text is:

a) Short text and moral. b) Long text and moral. c) Short text and joke. d) Long text and images.

7- The fox made several attempts to pick the grapes, so she finally:

 a) Picked grapes and smiled. b) Ate the entire bunch of grapes. c) She called reinforcement to pick grapes. d) She could not pick the grapes.

8- What’s the textual type:

 a) Description. b) Narration. c) Injunction. d) Dissertation

9- In the sentence: “One hot summer's day a hungry Fox saw some clusters of ripe grapes hanging from a vine.” The underline word can be replaced by:

 a) Bunch. b) Vine. c) Vain. d) Grapes.

10- In the sentence: “Again and again he tried, but in vain.” The underlined word refers to:

a) The hot summer. b) The grape c) The vain. d) The fox.

11- In the sentence: “Drawing back a few steps, he took a running leap at it, but he missed the bunch. Again, and again he tried, but in vain.” The underlined expression gives idea of:

a) Routine. b) Persistence. c) Sadness. d) Force.

12- In the sentence: "They must be sour." The underlined word gives idea of: a) Certainty. b) Ability. c) Probability. d) Flavor



Nenhum comentário:

Postar um comentário

Não esqueça de colocar seu nome completo e série/ano turma